در قسمت اول مقاله در مورد رپورتاژآگهي، انواع رپورتاژ، تاثيرات رپورتاژ، ديدگاه گوگل و… با شما صحبت کرديم در قسمت دو اين مقاله سعي داريم نکات فني و تکميلي رپورتاژ آگهي را با شما مطرح کرده و دنياي پر رمز و راز آن را با هم جستجو کنيم.
مهمترين مزيت رپورتاژ آگهي در مقايسه با خريد بک لينک، دائمي بودن آن است.
يعني تبليغ شما براي هميشه در سايت آگهي دهنده باقي خواهد ماند و شما نياز به تمديد تبليغ تان نداريد و هزينه اي بابت آن پرداخت نمي کنيد.
در صورتي که هنگام خريد بک لينک، شما بايد براي تمديد آن، هر ماه هزينه اي را بپردازيد.
مهم ترين نکاتي که هنگام خريد رپورتاژ آگهي بايد به آن ها توجه کنيد، عبارتند از:
در نظر داشته باشيد که اعتبار دامنه و امتياز اسپم بودن سايت بر اساس فاکتورهاي شرکت moz مشخص ميشوند و با فاکتورهاي سئو که توسط گوگل ارائه مي شود، اندکي تفاوت دارند اما تا حدودي مي توانند به ما کمک کنند تا بتوانيم تخمين درستي نسبت به مفيد بودن آن سايت داشته باشيم.
براي هر رپورتاژ آگهي، يک محتواي اختصاصي تهيه کنيد. محتواي تکراري، تاثير زيادي نخواهد داشت و به راحتي از طرف موتورهاي جستجو ناديده گرفته مي شود.
نبايد براي چندين رپورتاژ از يک متن استفاده کنيد. حتي از مقالات يا محتواي موجود در سايت تان نيز براي رپورتاژ آگهي استفاده نکنيد. به ميزاني که محتواي شما اختصاصي تر باشد، ارزش صفحه رپورتاژآگهي شما بالاتر مي رود و جايگاه بهتري در نتايج جستجو کسب مي کند.
حداکثر از پنج لينک در رپورتاژ آگهي استفاده کنيد. هر چقدر تعداد لينک هاي شما بيشتر شود، ارزش و اعتبار داده شده به لينک ها کاهش مي يابد زيرا ارزش و اعتبار کل صفحه بر تعداد لينک ها تقسيم مي شود. بهترين حالت، قرار دادن سه الي پنج لينک در متن تبليغ است.
براي هر صفحه از سايت تان، تنها يک لينک در متن آگهي قرار دهيد؛ نبايد با انکرتکست هاي متفاوت به يک صفحه مشخص از سايت تان لينک بدهيد.
گوگل تنها، لينک اول را در نظر خواهد گرفت و ساير لينک ها بي اثر خواهند بود. سعي کنيد داخل رپورتاژآگهي به صفحات داخلي سايت تان که از رقابت کمتري برخوردارند لينک بدهيد. زيرا راحت تر مي توانند رتبه بگيرند.
نکات فني که هنگام نگارش رپورتاژ آگهي بايد رعايت کرد عبارت است از:
محتوا بايد به شکلي تنظيم شود که محصولات، خدمات و کمپين هاي تبليغاتي برند شما را به بهترين شکل ممکن معرفي کند اما مخاطب نبايد احساس کند مشغول مطالعه آگهي تبليغاتي است و به خريد محصول يا خدمات خاصي اجبار ميشود.
تکنيک هاي بازاريابي محتوايي و تبليغ نويسي به بهترين شکل و خلاقانه ترين روش بکارگرفته شود تا اثرگذاري رپورتاژ آگهي بيشتر شود.
سايت هايي که رپورتاژ آگهي شما را منتشر ميکنند بايد از نظر رتبه وضعيت بهتري از سايت شما داشته باشند و انتشار محتوا در آن ها براي شما ضرري نداشته باشد.
رپورتاژآگهي با ساير تبليغات اينترنتي بسيار متفاوت است برخي از اين تفاوتها عبارت اند از:
انتشار رپورتاژآگهي در زمان مناسب، يکي از بهترين و موثرترين روش هاي سئو و بهبود رتبه سايت در گوگل محسوب مي شود.
در حقيقت، رپورتاژآگهي نوعي دوپينگ براي سايت محسوب مي شود. شما زماني دوپينگ مي کنيد که در رقابت تنگانگ با رقبايتان باشيد.
به اين ترتيب مي توان گفت، بهترين زمان براي انتشار رپورتاژآگهي زماني است که سايت شما در کلمات و عبارات کليدي مورد نظر، در صدر نتايج گوگل قرار دارد.
در اين زمان، با انتشار رپورتاژآگهي، رتبه سايت شما در کلمات کليدي موردنظر ارتقا پيدا مي کند و بالاتر از رقبا قرار مي گيرد. پس نتيجه مي گيريم خريد رپورتاژآگهي زماني براي شما کارآمد و مفيد است که در کلمات کليدي هدف تان، جايگاه مناسبي داشته باشيد.
رپورتاژآگهي يکي از بهترين شيوه هاي تبليغاتي در اينترنت است. رپورتاژ، به نوعي يک سرمايه گذاري عالي براي سايت شماست. يک رپورتاژآگهي خوب در سايت هاي معتبر و پربازديد، نه تنها بازديدکنندگان سايت شما را افزايش مي دهد، بلکه موجب دريافت بک لينک هاي قدرتمند براي سايت تان خواهد شد.
اين بک لينک ها تاثير بسياري روي جايگاه سايت شما در گوگل و بهبود سئو سايت شما خواهند داشت.
نحوه نوشتن متن رپورتاژ و همچنين زمان و مدل انتشار رپورتاژ در ميزان اثربخشي آن نقش مهمي دارد.
دقت در انتخاب و به کار بردن صحيح کلمات و عبارات کليدي، متن رپورتاژ آگهي شما را ارزشمند و جذاب مي سازد. محتواي رپورتاژآگهي شما را بر اساس جديدترين الگوريتم هاي سئو و مطابق با استانداردهاي روز گوگل تهيه مي کند.
انتشار رپورتاژآگهي در زمان مناسب، يکي از بهترين و موثرترين روش هاي سئو و بهبود رتبه سايت در گوگل محسوب مي شود.
درباره این سایت